JOKE

Opis prac nad projektem „JOKE”

0. Wprowadzenie:

Wszystko zaczęło się od otrzymanej na skrzynce mailowej pewnej wiadomości od wrocławskiego studenta. Zawierała ona prośbę o przygotowanie widoków interfejsu aplikacji, którą pragnie zaprogramować. Otrzymałem w wiadomości wszystkie wytyczne, które były w wyobraźni mojego klienta, a to co budziło moje wątpliwości dopytałem na spotkaniu online. Wynikam naszych ustaleń było: ustalenie budżetu oraz terminu realizacji, wyznaczenie niezbędnych plików a także harmonogram pracy.

1. Pierwszy krok: Logo

Aby opracować najlepsze logo kojarzące się z nazwą „JOKE” musiałem zacząć od prostych rysunków na zwykłej kartce papieru. Po przygotowaniu pierwszych propozycji, zauważyłem że literka „O” jest świetnym sposobem na umieszczenie uśmiechniętej emotikonki, która kształtem przypomina właśnie tę literę. Szkic logo przesłałem klientowi w celu akceptacji pomysłu. W czasie gdy oczekiwałem na jego zgodę zacząłem tworzyć pierwsze widoki aplikacji z wytycznych, które otrzymałem na spotkaniu. Po zatwierdzeniu pomysłu na logo aplikacji przystąpiłem do pracy nad wersją cyfrową (użyłem do tego celu program Illustrator). Oczywiście dobrałem odpowiedni font, kolor oraz stworzyłem emotikon pasujący do żartów. Gotowe logo wysłałem klientowi i przeszedłem do kolejnego etapu pracy.

2. Drugi krok. Projektowanie Wireframe

Ten etap pracy przygotowałem w całości klasyczną metodą – za pomocą kartki i ołówka. Dzięki temu mogłem zaoszczędzić swój oraz klienta czas, co wiąże się z niedoliczaniem niepotrzebnych kosztów. Następnie mając naszykowane sposobem Low fidelity kilka propozycji widoków postanowiłem je zeskanować i wysłać do klienta by móc omówić, który z wariantów najbardziej spełnia jego oczekiwania.

3. Trzeci krok. Projekt graficzny, wdrożenie

Po uprzednim przygotowaniu makiet oraz uzgodnieniu z klientem ostatnich wytycznych nadszedł czas na wdrożenie oraz przygotowanie projektu graficznego. Bazując na stworzonym logotypie ustaliłem font oraz barwy jakie zostaną użyte przy tworzeniu ostatecznych widoków interfejsu. Projektując cztery ekrany aplikacji wykorzystałem program Adobe XD. Ostatnie etapy pracy ukończyłem niezwłocznie dwa dni przed upłynięciem deadline’u.

Podsumowanie:

Projekt zakończyłem sukcesem. Wszystkie wytyczne, które zostały ustalone z klientem zostały zrealizowane. Zleceniodawca był zadowolony z wykonanej pracy oraz z czasu otrzymania finalnych plików, które mógł użyć do programowania. Projekt ten uświadomił mi jaki posiadam zakres umiejętności w dwóch obszarach: pracy z programem Illustrator oraz komunikatywność z klientem. Otrzymałem także zgodę na utworzenie infografiki, którą mogę pochwalić się w swoim portfolio.