Aplikacji służącej do wymiany (shareowania) plików między użytkownikami.

Opis mojej pracy:

0. Wprowadzenie

Podczas przeglądania jednego z portali społecznościowych znalazłem cenną informację – zaczęła się rekrutacja do organizacji studenckiej Codercrew we Wrocławiu na stanowisko UX/UI designera. Związku z licznymi zgłoszeniami organizatorzy zmuszeni byli do stworzenia zadania, które wykaże umiejętności każdego z kandydatów. Zadanie to polegało na przygotowaniu widoków aplikacji służącej do shareowania plików między użytkownikami. Czas na wykonanie tego projektu wynosił 4 dni, a sposób jego przedstawienia był dowolny. W załączonych wymaganiach pojawiła się lista ekranów oraz elementów, które muszą być w nich zawarte.

1. Tworzenie makiet lo-fi

Pracę nad projektem rozpocząłem od szukania inspiracji. W tym celu zbadałem swoją konkurencję, przejrzałem różne portale internetowe takie jak np. behance. Następnie mając już zebrane pomysły oraz konkretne wytyczne zacząłem rysować, na razie mało szczegółowe makiety (low fidelity). Dzięki temu w krótkim czasie sprawdziłem różne warianty i wybrałem najlepszy.

2. Tworzenie makiet hi-fi

Na tym etapie pracy dopiero uruchomiłem program graficzny. Do zrobienia bardzo szczegółowych ekranów (high fidelity) użyłem Adobe XD. Mając wizję oraz wszystkie wytyczne udało mi się szybko wykonać swoją pracę. Oczywiście dobrałem odpowiednie kolory, fonty oraz wyszukałem potrzebne mi grafiki na licencji CC0.

3. Prezentacja: infografika, prototyp, film

Po uprzednim przygotowaniu plików wykorzystałem je do utworzenia infografiki, która miała w przejrzysty sposób prezentować wykonane przeze mnie ekrany ale i zawierać informacje o użytych fontach oraz kolorach. Efekt końcowy można zobaczyć na portalu Behance. Następnie by pokazać też umiejętności przygotowania w pełni klikanego prototypu zaimportowałem pliki do aplikacji InVision. Na sam koniec zastanawiałem się jak jeszcze urozmaicić prezentację mojej pracy, dlatego też nagrałem krótki film, który zamieściłem poniżej (widać na nim jak można przeklikać całą aplikację podkreślając równocześnie wszystkie wymagane elementy).

 

Podsumowanie

Projekt oraz jego prezentacja zakończyła się sukcesem. Tydzień po wysłaniu skończonej pracy otrzymałem maila z pozytywnym wynikiem rekrutacji. Do dziś jestem członkiem Coderscrew i podczas mojego wolnego czasu wspieram ich swoją wiedzą oraz umiejętnościami przy najróżniejszych projektach jako UX/UI designer.